Lasse Berghagen på Sommarkrysset!




Lasse Berghagen är för jävla mysig. I lördags gästade han säsongsstarten av "Sommarkrysset" som sänds från Gröna Lund. Jag min lyckliga idiot som jobbar där var den dagen placerad på barnradiobilarna med väldigt bra utsikt mot stora scen. Normalt sett är barnradiobilarna mindre uppskattat från min sida.  Hemska småbarnsföräldrar som inte tror att man kan sitt jobb för fem öre, gnisselljud från pedaler som de små liven frenetiskt stampar på så fort som möjligt och det faktum att man står ensam en hel dag gör att man inte direkt drar löpet från omklädningsrummet.

I lördags var det dock annorlunda. Lasse Berghagen, törs jag säga en familjeidol, hade tillsammans med resten av gänget som skulle vara med i Sommarkrysset hade repetition och soundcheck inför kvällens direktsändning. Jag dansade runt bland bilarna och sjöng med i "min kärlekssång till dig" som the old man (farsan) har haft på sin sångrepertoar för oss döttrar sedan urminnes tider. Lasse var cool i svart skjorta, drev med Brolle och skämtade om det fantastiska svenska sommarvädret. Han var alltså på topp, och det var jag med. Tack Lasse, you made my day!

Love from Big'Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0