absolut ingenting

Sitter och tittar på Stockholm-Arlanda på tv, ni vet det där programmet på trean som handlar om diverse saker om arlanda. Just nu ser jag på en tjej som är sjukt flygrädd. "Fan vad löjligt", var det första jag tänkte. "Hur många gånger skall någon behöva säga att det är farligare att åka bil än att flyga för att folk ska sluta vara rädda, ingen är ju rädd för att åka bil liksom".  Men seriöst, 10 000 meter upp i luften, 800 km/h... inte fan är det konstigt att man är rädd, snarare är det vi som förlorat våra instinkter som inte är rädda. Hur kan vi ha förlorat våra instinkter bara sådär, vad var det som gick snett kan man ju snarare fråga sig. Tänk om man kan vänja sig av med vilken rädsla som helst? Det skulle ju vara farligt! Jag menar, tänk om vi inte skulle ha några rädslor, då skulle det ju dö mycket fler, det är ju rädslan som hindrar oss från att göra farliga saker... Om vi tar ett exempel: Man vänjer sig av med rädslan för att simma ut på öppet hav, man skulle ju dö ganska snabbt. Rädsla och förnuft går nog lite hand i hand. Men nu ska inte jag skriva mer, känner att det här inlägget börjar urarta sig. Hade ju tänkt skriva om vilket blajprogram det här Stockholm-Arlanda är, så typiskt mig att bara flumma vidare.  Nej nu ska jag plugga sam, kul.

Hittade en bild från förra sommarens utlandsresa till Mallis, det är bara så underbart!



/love from D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0