Rubiks Kub returns?

Det är mycket snack om retro och vintage nuförtiden, det är ju gamla nyheter. Men en rolig sak som jag har upptäckt sedan jag började jobba på Gröna Lund i april är att Rubiks Kub verkar göra comeback. Ni vet, den där irriterande lilla kvadraten som man ska lösa så att det blir en färg på varje sida? Den där irriterande leksaken är plötsligt allas nya grej, såhär i tider när nörden är idealet och alla vill vara sådär lite extra smarta. Väldigt många kolleger håller på med det, jag måste erkänna att jag också har slängt ett getöga på de där kuberna och börjat fundera lite. Det kanske är ett coolt partytrick om inte annat?



Tål att fundera på! Vet inte om jag har tålamodet, men mina nya fränds Jannica och Eric från Grönan är sjukt grymma på det här, och den underskattade blondinen (!) vill icke vara sämre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0